Belgrádtól a Vaskapuig
Körutazás déli szomszédjainknál
Részletes program:
1. NAP: PÉCS (DEBRECEN) – BUDAPEST – SZEGED – SZABADKA – KARLÓCA
Reggeli indulás Budapestről, Szeged érintésével határátkelés a Vajdaságba. Gyalogos városnézés Szabadkán. Megtekintjük a szecessziós városházát és a dísztermét (ha nincs közgyűlés), a szép Zsolnay-kutakat, valamint a nemrég felújított zsinagóga épületét, miközben sétálunk a belvárosban. Továbbutazva átszeljük Bácskát és Újvidékre megyünk, mely a Vajdaság tartományi székhelye és népesség tekintetében Szerbia második legnagyobb városa. Ismerkedés a várossal, séta a főtéren és a sétáló utcákban. Láthatjuk a Monarchia legjelentősebb és Európa 2. legnagyobb erődjét, a péterváradi erődöt, melyet a Duna túlsó partjáról le is tudunk fényképezni. A vár régen védelmi szerepet töltött be, napjainkban kedvelt kirándulóhely. A toronyórájának mutatói különlegesek, a nagymutató mutatja az órák múlását, nem pedig a kismutató. Miért? Erről is beszél idegenvezetőnk. Utunkat a Szerémségben folytatjuk. Karlócán meglátogatjuk a karlócai békekötés színhelyén emelt kápolnát, amely a Békehozó Miasszonyunk nevét viseli, majd szálláshelyünkre utazunk, mely egy ****-os hotelben lesz, ahol vacsora.
2. NAP: BELGRÁD – ZIMONY – SZENDRŐ
Reggeli után bejárjuk a híres, sok ostromot megélt nándorfehérvári várat. Itt aratott fényes győzelmet 1440-ben Tallóci János várkapitány az ostromló szultáni seregen. 1514-ben itt győzte le Dózsa György nándorfehérvári lovastiszt a szendrei lovas szpáhik vezérét, a legyőzhetetlennek hitt epireoszi Ali béget. 1456‑ban Hunyadi János és Kapisztrán János itt verte vissza a török ostromot és itt halt hősi halált Dugovics Titusz. A győztes csata emlékére szól minden délben a harangszó. A Kalemegdán erődöt elhagyva buszos városnézés a központban: színház épülete, királyi palota, koronázási templom, parlament épülete. Déli órákban felkeressük Zimonyt, ahol megtekintjük a Magyar Millenniumi Emlékművet, mely az országos hét millenniumi emlékművek egyike. Felsétálunk a neogótikus lovagtorony kilátójába. Utunk következő állomása közvetlenül a Duna partjára épült hatalmas szendrői vár, amelyet Zsigmond magyar király parancsára építtetett Brankovics György a Nagy-Morava folyó védelmének érdekében. 1494-ben ennek a várnak az ostroma közben hunyt el Kinizsi Pál. A település a középkorban, rövid ideig, az ország fővárosa volt. A vár bejárását követően szálláshelyünkre utazunk, mely szintén ****-os hotel.
3. NAP: GALAMBÓC – ORSOVA – VASKAPU
Ez a napunk a méltán híres szorosokról; a Kazánról és a Vaskapuról szól. Délelőtt a folyam mentén haladunk buszunkkal és így érjük el Galambóc környékét. Kívülről megcsodáljuk az érdekes fekvésű, stratégiailag fontos, teljesen újjáépített Galambóc várát. A vár 1428-as ostromáról írta Arany János a Rozgonyiné című balladáját. Láthatjuk a Babakáj sziklát és a László vár romjait is. Itt kezdődik a Vaskapu Nemzeti Park. A Vaskapu Európa egyik legnagyobb szurdokvölgye. A Galambóci-szorosnál a 6,3 km széles Duna hirtelen 300 m-esre szűkül. Az 1971-es duzzasztás során víz alá került Traianus út és Széchenyi út vonalát követve, hamarosan elérjük a Baross-emléktáblát. Láthatjuk a duzzasztás során vízbe került Drankó várat, a Grében sziklát, Szinicét és a várát is. Továbbhaladva a Duna mellett érintjük a Dunatölgyesi-öblöt, a Varnica hajójelző állomással. Érdekes látványban lesz részünk a Mrakonya patak torkolatánál. Itt található Decebalus dák uralkodó sziklába vésett arcképe. Végezetül a Vaskapu-szorosnál az egykori Vaskapu-zuhatag helyén épült Vaskapu I. vízerőmű gátján halad autóbuszunk és átkelünk Romániába. Koradélután hajóra szállunk Orsovánál és kb. 3 órát hajózunk a Dunán. Ekkor Orsovától a Traianus-táblát, a Kis-Kazán-szorost és a Dunatölgyesi-öblöt érintve egészen a Nagy-Kazán-szoros bejáratáig megy hajónk. Útközben lefényképezhetjük a Nagy-Kazán-szoros kijáratát, ahol a szoros szélessége 150 m, ellenben a Duna itt a legmélyebb, 90 méter! Látjuk még a Veteráni- és a Ponikova-barlangok bejáratait is, majd elhajózunk egészen az 2018. május 26-án felavatott új Széchenyi-emléktábláig és a völgymenetben visszatérünk Orsovára. A település arról is híres, hogy 1849–1853-ig itt volt elásva a magyar Szent Korona. Fakultatív több, mint 3 órás hajókirándulás a Vaskapunál és a Kazán-szorosokban (Garantált indulás, jelentkezés a helyszínen): 20 €. Orsovai kiszállásunk után autóbuszunkkal szállásunkra utazunk.
4. NAP: TEMESVÁR – BUDAPEST
A mai napon, a Bánságon átutazva érjük el Temesvárt. Városnézés a kulturált, többnemzetiségű városban, mely a Trianon előtt Dél-Magyarország legjelentősebb települése volt. Sétánk elején láthatjuk a Mária Terézia-bástyát, majd a római katolikus székesegyházat és a Szentháromság-szobrot. Az egykori Vármegyeházában most a Temesvári Szépművészeti Múzeum található. Tovább haladva lefényképezhetjük a szerb, majd a római katolikus püspöki palotát, továbbá a szerb, majd a román ortodox székesegyházat. Végezetül felkeressük a látványos Savoyai-házat, a belvárosi zsinagógát, mely régen váltóbankként funkcionált. Temesvár magyar emlékei közé tartozik többek közt Klapka György honvédtábornok szülőháza és a Hunyadi-palota. Tapasztalni fogjuk, hogy milyen különleges város Temesvár, ugyanis a belvárosban több, szépen kialakított, látványos teret is megtekintünk. Szabadprogram is lesz a nap során. Elhagyva a várost Makónál érjük el Magyarországot. Szeged érintésével utazás Budapestre. Érkezés az esti órákban. Budapest után mindenkit a felszállási helyére szállítunk.
Buszos felszállási helyek:
Város | Megálló típus | Időpont | Cím |
---|---|---|---|
Budapest | Le/felszálló | kb. reggel 6.30 | OMV benzinkút, Üllői út-Ecseri út kereszteződése |
Budaörs | Le/felszálló | kb. reggel 6:45 | MOL benzinkút, McDonalds mellett |
Debrecen | Le/felszálló | kb. reggel 2.00 | Kishegyesi úti Tesco parkoló |
Dunaújváros | Le/felszálló | kb. reggel 5:00 | Dechatlon parkoló |
Füzesabony | Le/felszálló | kb. reggel 4:30 | Maklári körforgalom, MOL-kút |
Gyöngyös | Le/felszálló | kb. reggel 5:00 | Régi 3-as út Lukoil benzinkút |
Győr | Le/felszálló | kb. reggel 8:30 | M1-es melletti MOL-kút |
Kecskemét | Le/felszálló | kb. reggel 5.15 | Alföld Áruház mögött volt Domus parkoló |
Kiskunfélegyháza | Le/felszálló | kb. reggel 4:45 | Városháza előtti buszmegálló |
Miskolc | Le/felszálló | kb. reggel 3.45 | Búza tér, McDonald’s parkoló |
Nyíregyháza | Le/felszálló | kb. reggel 1.40 | Vasútállomás, PROFI parkoló |
Pécs | Le/felszálló | kb. reggel 3.00 | Jókai utca – Vasút utca sarkán lévő parkoló |
Szeged | Le/felszálló | kb. reggel 4:00- 4.15 | Széchenyi tér, Szeged étterem |
Szekszárd | Le/felszálló | kb. reggel 4:00 | Újvárosi temető melletti Shell-kút |
Győr | Le/felszálló | kb. reggel 8:30 | M1-es melletti MOL-kút |
Tatabánya | Le/felszálló | kb. reggel 7:30 | M1-es melletti McDonald’s parkoló |
Kecskemét | Le/felszálló | kb. reggel 5.15 | Alföld Áruház mögött volt Domus parkoló |
Kiskunfélegyháza | Le/felszálló | kb. reggel 4:45 | Városháza előtti buszmegálló |
Miskolc | Le/felszálló | kb. reggel 3.45 | Búza tér, McDonald’s parkoló |
Nyíregyháza | Le/felszálló | kb. reggel 3:00 | Vasútállomás, PROFI parkoló |
Pécs | Le/felszálló | kb. reggel 3.00 | Jókai utca – Vasút utca sarkán lévő parkoló |
Szeged | Le/felszálló | kb. reggel 4:00- 4.15 | Széchenyi tér, Szeged étterem |
Szekszárd | Le/felszálló | kb. reggel 4:00 | Újvárosi temető melletti Shell-kút |
Kecskemét (Budapest után) | Le/felszálló | kb. reggel 7:45 | Auchan parkoló |
Kiskunfélegyháza (Budapest után) | Le/felszálló | kb. reggel 8:15 | M5 melletti OMV benzinkút |
Szeged (Budapest után) | Le/felszálló | kb. reggel 9:00 | Rókusi körúti Tesco parkoló |
Szállás:
Utazás:
Ellátás:
Csatlakozási lehetőségek:
Részvételi díj:
Belépő árak:
Látnivaló | Belépődíj |
---|---|
Szabadka – városháza | 200 RSD |
Karlóca – Békehozó Miasszonyunk Kápolnája | 150 RSD |
Nándorfehérvár helyi idegenvezetés | 200 RSD |
Zimony, Magyar Milleniumi Torony | 200 RSD |
Belgrád – Koronázó Templom | 200 RSD |
Szendrő – Felső vár | 150 RSD |
Belépők ára: kb.:1100 RSD.
A megadott árak közelítő értékek, kisebb eltérések előfordulhatnak. 2021-ben árváltozások előfordulhatnak. |